Ігрове навчання для плинних стратегій

Як сказав один із найсвітліших умів сучасності: зміни не є постійними, вони прискорюються.

Справді, сьогодні організації постійно змінюються. І збільшення темпів змін вимагає розуміння цих постійних змін і швидкого реагування на них.

А навчання є новою валютою для змін.

Індивідуальне, командне та організаційне навчання є вирішальними факторами успіху для адаптації та інновацій у мінливомусвіті. Нам потрібно швидко навчитися та використовувати набуті знання щоб вдосконалюватись, винаходити та заново винаходити. А для лідерів зростаючий темп змін може бути особливо вимогливим.

Ось ключові слова нашої реальності: гнучкість, спритність, плинність, навчання впродовж життя, швидкі зміни,розрив шаблонів, інновації, винахідництво, багатоканальність тощо.

Корпоративне L&D та освіта загалом зазнали значної еволюції протягом останніх десятиліть, зумовленої кількома факторами, такими як технологічні зміни, глобалізація та зміна потреб організацій та працівників.

Сьогодні ландшафт технологій навчання великий і складний, нові рішення з’являються на ринку майже щодня.

Ми спостерігали еволюцію навчання: перехід від паперового навчання до hyflex форматів та технологій імерсивного навчання.

Актуальний контекст формування портрету учня

Учні перевантажені і тому стали більш автономними. Вони хочуть робити власний вибір щодо cвого навчання. Ось чому нам потрібна якась суперсила, щоб залучити їх. Водночас учні стають більш співпрацюючими та орієнтованими на взаємодію.

Зображення річки може допомогти нам краще зрозуміти плинність.

Ця ріка навчання має кілька струмків:

  • Відповідно до досвіду PlayStation і Nintendo, більшість учнів уже має так званий ігровий менталітет – це струмок спроб отримати результат
  • Завдяки досвіду NETFLIX учні хочуть мати струмок сценаріїв.
  • Соціальне навчання являє собою струмок консультацій і допомоги від друзів

Ріка навчання має не тільки струмки, а й потоки. І дійсно, ігри дають гравцям можливість увійти в стан потоку, в якому гравець повністю поглинений приємними враженнями.

Але перейдемо від струмків і потоків до джерел.

Особливості ігрового навчання

У навчальній екосистемі ігри заслуговують на серйозну увагу. Ігрове навчання стало одним із рішень для опанування м’яких навичок, оскільки воно підвищує залученість співробітників і покращує запам’ятовування матеріалу. В основі цього методу лежить концепція навчання через досвід — навчання через дію.

Дорослі найкраще вчаться через досвід і роздуми. Ігрове навчання може бути реалізовано за допомогою цифрових або нецифрових ігор і може включати симуляції, які дозволяють дорослим учням відчути навчання з перших рук.

У навчальному середовищі, заснованому на іграх, учні отримують нові концепції та практикують навички в безпечній обстановці. У навчальному контексті ігор помилки не караються, а заохочуються, оскільки це покращує навички вирішення проблем та спритність, коли виникають реальні проблеми, і допомагає працівникам засвоЇти знання, отримані в результаті власних рішень. Навички вирішення проблем, проактивність, спритність, креативність і стратегічне мислення – ось деякі з переваг успішного впровадження серйозних ігор. Це призводить до нижчої плинності персоналу і підвищення довгострокової продуктивності всієї організації.

Згідно з нашим досвідом ігрове навчання має наступні корисні функції:

  • Коли невдача приймається як належне, то підвищується впевненість у собі.
  • Повторення та поступове підвищення складності ведуть до кращого оволодіння навичками.
  • Адаптивність методу: гнучка можливість адаптувати гру до будь-якого рівня, віку та набору навичок.
  • Покращене засвоєння знань — під час роботи в інтерактивному контексті учень має тенденцію бути захопленим і залученим, підвищуючи рівень засвоєння.
  • Підвищення продуктивності: ігри сприяють кращій активності мозку, який позитивно стимулюється під час гри.
  • Вищий рівень залученості та соціальних навичок.

Ігрове мислення

Образ мислення тих, хто навчається через ігри, характеризується такими рисами:

Мислення зростання:

Ігри сприяють розвитку особливого мислення, яке полягає у вірі в те, що талант і інтелект не є фіксованими, а їх можна розвинути завдяки відданості та зусиллям.

Постійний зворотній зв’язок

Ігри забезпечують зворотній зв’язок для кожної окремої дії гравця. Гравці очікують безперервного зворотного зв’язку, щоб навчатися та планувати подальші дії.

Прийняття невдачі

Ігри забезпечують безпечний простір, у якому дозволяються помилки у процесі навчання. Гравці знають, що «невдача» — це добре, що дає їм змогу відчувати себе в безпеці, експериментувати, більше ризикувати, а потім вчитися на цьому досвіді постійно повторювати дії для досягнення своїх цілей.

Допитливість і зацікавленість

Учасникам цікаво дізнаватися більше про гру, в яку вони грають. І вони завжди ставлять різні запитання під час гри. Чим більше вони дізнаються, тим більш допитливими стають, щоб продовжувати навчання.

Своєчасне навчання / Навчання за потребою:

В іграх зміст подається разом із діяльністю одночасно, і гравці навчаються під час гри, а не до початку.

Нові навички освітян

Плинність навчання вимагає плинності навичок освітян та L&D практиків.

У ігровому навчанні освітянам варто покладатися на принципи «плавного навчання», які:

  • Орієнтовані на дію
  • Використовують гібридний метод навчання
  • Підлаштовуються під учня
  • Зосереджуються на критичному мисленні
  • Потребують глибокого занурення у навчання, але малими порціями
  • Покладаються на групу/когорту учнів
  • Потребують зворотного зв’язку та інструктажу
  • Підтримуються новітніми технологіями

Якщо гра має надзвичайну силу залучення учнів, освітянам також знадобляться деякі магічні навички.

Прикладом такого специфічного вміння є «легке ходіння між світами».

Поділимося нашим розумінням цього.

Наш кейс

Під час пандемії 2020 року ми швидко адаптувалися до цифрового середовища та спонукали компанії у секторі T&D і наших клієнтів досягати успіху і в новій реальності. У нашій презентації на конференції OEB ми поділились своїм досвідом, порадами та підказками.

Презентували свої напрацювання:

  • Програму змішаного навчання, в якій онлайн середовище використовувалось для симуляцій, та яка досягла вражаючого рівня утримання знань в 95%;
  • Інноваційні передові методології для проведення комплексної оцінки поведінки online;
  • Трансформацію 20 офлайн ділових ігор у захоплюючий онлайн формат, який перевершив офлайн версії у груповій динаміці та результатах навчання.

2022 рік приніс нові виклики. Повернення до офлайн налаштувань призвело до унікального набору труднощів, оскільки учасники навчальних програм навчилися ефективно працювати в онлайн форматах. На конференції ми навели яскраві приклади, розглянули потенційні перешкоди та розкрили механізми успішного спрямування великої корпоративної спільноти до офлайну.

Ось як наш L&D шлях від офлайну до онлайну і назад (як і шлях Гоббіта) демонструє, що таке hyflex формат на практиці (hybride + flexible, гібридний + гнучкий).

Висновок та заклик до спільного створення сиквелу

Ігри постійно розвиваються, оновлюються та створюються нові з розвитком технологій, досліджень і практики. Команда NewRealGoal — захоплені дослідники та провідники глобальних тенденцій L&D, ми любимо ділитися знахідками з нашими колегами. І ми запрошуємо вас приєднатися до нашого дослідження GBL, яке допоможе краще зрозуміти поточний і бажаний стан в цій сфері.

Візьміть участь у нашому опитуванні

У листопаді 2023 року ми представили наш досвід та бачення ігрового навчання на сесії OEB.

Радо поділимося спостереженнями і висновками і з вами!

Ми віримо, що ігрове навчання можна ефективно використовувати як офлайн, так і онлайн, як в академічному, так і корпоративному середовищах, як в Україні, так і в усьому світі.

Андрій Станченко