Вчися, грай, перемагай!
Гратися і вчитися — це мрія не лише дітей, а й дорослих. Гра — універсальний спосіб навчання, Вона дає змогу легше опанувати нові знання, навички та переосмислити складні питання.
Третя промислова революція дала таке поняття в мисленні, як програмування. Це відноситься не тільки до IT-індустрії, і не тільки до впливу на суспільну свідомість.
ВОНО ПРОЯВЛЯЄТЬСЯ У ВСІХ СФЕРАХ!
Що таке програмування?
У програмуванні кожна наступна дія повністю змінює простір майбутнього. А коли таких дій багато (наприклад: через діяльність різних компаній), то, відповідно, середовище змінюється постійно. Це і є та VUCA-реальність, яка створює невизначеність, вона генерується нами самими.
Яка тут розбіжність?
По суті роль лідера зі зняття невизначеності, щоб група отримала відчуття безпеки і зняла стрес, вступає в розбіжність з тим, що відбувається в сучасному світі.
Виникає питання: «А чи треба майбутнім займатися, взагалі?».
Варто звернутися до мудрості жінок. Для чого жінки звертаються до ворожінь, щоб зрозуміти — що було, що буде і чим серце заспокоїться. Напевно, ось цей останній елемент і є найважливішим. Якщо ви в майбутньому фокусуєтесь на важливому для вас елементі, то, відповідно, отримуєте й «генеруєте» величезну кількість енергії для вашої діяльності.
Як реалізується робота з майбутнім в управлінській діяльності?
Це відбувається через ухвалення рішень керівника.
Рішення — уявна діяльність керівника, спрямована на майбутнє компанії та стан середовища, в якому компанія перебуватиме.
Цікавий факт — за статистикою понад 50% рішень не є ефективними. Ці рішення не є хибними, Їхня неефективність пов’язана з контекстом, у якому вони перебувають. Тому в комплексних середовищах — у бізнесі, не можна говорити про «монорішення». Є деякі композиції таких рішень, назвемо їх «коктейлями». Неможливо ефективно працювати ізольовано, суто у своєму середовищі.
Як бути управлінцю в таких ситуаціях?
Лідер можу створювати такі композиції, завдяки ментальним моделям.
Ментальна модель — це створення розумовою діяльністю керівника набору рішень, які в подальшій діяльності компанії стають стратегією. Тобто стратегія — це завжди композиція кількох рішень.
На жаль, це не навичка, яку можна дати просто на тренінгу. Але цьому можливо навчитися, завдяки моделювальним іграм. Вони дають змогу управлінцям генерувати такі композиції і створювати такі моделі, перевіряти їх під час самої гри.
Після цього є можливість отримувати в рефлексії аналіз того, що було ефективним, а що ні.
Те, що називається learning agility, гнучкість у навчанні, вона можлива завдяки моделювальним іграм. Тож давайте грати, мати сміливість помилятися і найголовніше — вчитися на цьому. Let’s play!