Найкращий кейс: як ми поєднали у blended-форматі онлайн-тренінг, Microlearning та коучинг в одному курсі та отримали майже ідеальний результат

У вересні-жовтні 2021 року тренер компанії NewRealGoal Олена Нікольска провела курс для компанії Dentsu на тему особистої ефективності.

  • Курс тривав місяць. Всього було 9 спільних занять з усіма учасниками та 14 індивідуальних коуч-сесій.
  • Для навчання використовувались такі формати: онлайн-навчання, Microlearning, коучинг.
  • Також застосовувалася технологія Buddy, де кожен учасник мав напарника, який повідомляв про результати товариша.
  • Тренер надавала кожному учаснику індивідуальний зворотний зв’язок у відеоформаті.

Всього було 20 учасників, 18 з яких виконали усі завдання. Це дуже високий показник. У цьому кейсі ми розповімо, внаслідок чого вдалося досягти такого результату.

Як з’явився запит на навчання у такому форматі

Компанія Dentsu сприяє культурі Life-Long Learning — безперервне навчання. Для цього використовують різні інструменти. Одним з таких інструментів став курс з особистої ефективності, який в компанії почали проводити у 2020 році. Спочатку це був просто дайджест, де розповідали, як розвивати різні навички. Він містив й додаткову інформацію: книжки, відео, курси, дослідження.

Але у компанії розуміли, що навіть якщо співробітник відкриває дайджест і додає його у закладки, не факт, що він буде застосовувати ці знання в житті. І відстежити, як цей інструмент допомагає працівникам було неможливо. Все, що вони могли зробити, це проводити опитування. Але складно спиратися на їх результати.

Отже, компанія вирішила, що формат потрібно розширити. І зробити це треба масштабно — залучати зовнішніх провайдерів та тренерів, заглиблюватися в аспекти кожної навички та кожної компетенції, надавати теорію та практичні заняття, які допоможуть закріпити знання, щоб працівники могли впроваджувати нові навички у своєму житті.

Зараз, в період динамічних змін, потрібно розвивати навички, які завжди будуть актуальними. Тому в Dentsu вирішили провести курс з особистої ефективності.

В компанії провели опитування та проаналізували  відповіді. Виходячи з цього, вирішили створити проєкт, в якому будуть саме мікро-заняття, тому що люди не хочуть сидіти на довгих вебінарах, а багато співробітників ще й мають паралельні зустрічі, які вони не можуть відкласти, аби навчатися. А от дозовані мінілекції не займають багато часу, при цьому вони надихають, надають інформацію, заряджають і не втомлюють. 

Також тренер Олена Нікольська запропонувала додати багато практики, щоб учасники не просто слухали та йшли, а відразу використовували в житті те, що вони вважають важливими для себе. Щоб зберігати динаміку та щоб учасники не відволікалися, Олена вирішила зробити закриту групу та додати елементи гейміфікації — змагальність. Наприкінці курсу це допомогло зрозуміти, хто дійсно використовував знання, а хто був просто присутній для галочки.

Результати показали, що 18 з 20 осіб дійшли до фіналу та виконали усі завдання. Ми вважаємо, що це дуже хороший результат.

Які були труднощі та як з ними справлялись?

Просунуті учасники. Учасники цього тренінгу вже знали, як досягати цілей. Їх сфера передбачає роботу в проєктах, з командами та дедлайнами, з багатозадачністю та увагою до деталей. До цього вони проходили навчання на інших тренінгах та курсах, а також розвивалися самостійно — освоювали навички, необхідні у роботі та житті.

Ми підготували новий контент, з яким учасники ще не працювали, щоб не було ефекту: «Ми вже бачили це та пробували».

Не дуже відповідний інструмент навчання. Ми вирішили, що зручніше проводити навчання в програмі Microsoft Teams, оскільки це корпоративний інструмент компанії, який знайомий всім співробітникам. Але Teams має обмеження — тренер не може увійти до кабінету з повними правами та не бачить, що роблять учасники. Це був великий ризик, оскільки в такому форматі зв’язок учасника та тренера втрачається, що може вплинути на результат навчання.

Тут була сильна допомога від компанії. Валерія Єлшинова (Junior Training & Development Specialist в компанії Dentsu)) стала «руками та очима» тренера на майданчику Teams: вона отримувала всі матеріали та домашнє завдання від тренера, публікувала їх у чаті учасників, моніторила настрій, підбадьорювала їх, коли це було необхідно. Вона також стежила за чатом та каналом, періодично спілкувалася з учасниками, щоб підтримати, поставити запитання, з’ясувати, чи в них все гаразд. Крім того, Валерія також була учасницею курсу, так само виконувала всі завдання.

Якби не було такого активного включення з боку компанії, результат міг бути не настільки гарним. Колаборація тренера та замовника завжди дає найкращий результат. Тому компанія NRG та особисто тренер Олена Нікольська дуже вдячні за таку чуйність партнерів під час курсу.

Формування довіри до тренера. Без довіри до тренера не має сенсу навчати. Учасники не візьмуть нічого з інформації та не використають нічого на практиці. У цьому проєкті тренер мав лише дві зустрічі на тиждень протягом 15-30 хвилин. За цей час треба було надати контент, з яким учасники мали надалі працювати самостійно.

Щоб утримувати учасників та сформувати довіру, тренер Олена Нікольська вирішила, що зворотний зв’язок на домашнє завдання буде надаватися не текстом, а за допомогою відеозвернень.

Було 20 учасників. Щоб записати для всіх індивідуальний зворотний зв’язок доводилося кожного разу виділяти півтори-дві години. Усього таких домашніх завдань було вісім. Це було непросто, але дуже ефективно.

Залученість. Щоб утримати увагу на курсі, використовували соціальну технологію Buddy (партнер на курсі). Ще у цьому випадку розділили відповідальність між напарниками: для того, аби бали учасника зарахувались, крім дотримання дедлайна, потрібно було, щоб Buddy також розповів про доповідь свого партнера.

Зміст курсу

На курсі опрацьовувалися теми, кожна з яких стосується особистої ефективності на роботі та в житті. 

  • VQ – рівень життєвої енергії. Джерела енергії в житті та роботі.
  • Життєвий сценарій. Цілевизначення в житті та бізнесі.
  • Філософія маленьких кроків. Планування: декомпозиція цілей.
  • Самосвідомість. Практики розвитку навичок емоційного інтелекту.
  • Довірчі відносини. Слухати, щоб почути, та говорити, щоб тебе зрозуміли.
  • Стрес-серфінг. Що викликає стрес? Як реагувати на нього?
  • Горіти, щоб жити: запобігання професійному вигоранню. Практики підтримки залучення без виснаження.

Запит клієнта був про особисту ефективність. Але, оскільки особиста ефективність це завжди комплексний підхід, а тайм-менеджмент є лише його частиною, Олена Нікольська підійшла до теми глобально, та включила у тому числі й питання управління життєвою енергією (так званий коефіцієнт життєвої енергії). Оскільки було чутно запит учасників: як все встигнути, як розподілити пріоритети, як встигати жити та дотримуватися балансу. Та без розуміння, як працює енергія, це не вдасться зробити.

На курсі ми розібралися, скільки у нас є енергії, чому у всіх вона різна, чи можна її збільшити та як саме це зробити. 

Також детально обговорили тему стратегування життя. Потім перейшли до тем цілевизначення та тайм-менеджменту. А ще ми додали блок керування власним станом та емоціями. Торкнулися тем управління відносинами та побудови конструктивних відносин з оточенням. А також додали профілактику професійному вигоранню

Для закріплення пройденого матеріалу та відповідей на важливі питання у процесі навчання було запроваджений формат індивідуальних коучингових міні сесій. Цей формат завершував курс і відбувся  напередодні фінального заняття з підбиттям підсумків. З 20 учасників 14 скористалися цією можливістю.

П’ять найбільш активних учасників курсу були нагороджені призами, як від тренера, так і від компанії. Серед подарунків була ще одна коучингова сесія на пів години кожному переможцю.

Як клієнт оцінює цей курс

Було багато побоювань, щодо того, як все буде. У цьому форматі ми робили це вперше. Але на першому занятті все йшло так добре, що ми зрозуміли, що все буде добре і надалі. Підходи, які використовувала Олена, вселили впевненість з самого початку.

Були моменти, коли хтось не приєднався до заняття. Це нормально. Проте учасники  виконували завдання, а це означає, що запис вони також дивились.

Також добре спрацював метод Бадді (напарник). Учасники в чаті активно обговорювали, хто з ким буде працювати в парі. Це показало, що всі мали бажання разом навчатись, допомагати один одному та йти вперед.

Після завершення навчання ми побачили, що більшість учасників виконали завдання,  ми почитали їх відповіді та подивились документи стратегії життя. Ми переконалися, що учасники розуміють важливість та цінність цього інструменту для себе. Це було дуже приємно.

Ми зрозуміли, що це тренування не можна описати словами «одним вухом слухає, другим випускає». Більшість людей серйозно ставились до навчання. Зворотний зв’язок показав, що це було актуальним для людей.

Також, окремо, хотілося б відзначити зворотний зв’язок тренера та індивідуальні коуч-сесії. Всі учасники відповіли, що для них це було дуже корисним.

Завдання курсу полягало не тільки в  тому щоб навчити, а ще й мотивувати учасників поставити цілі до кінця року і продовжувати працювати над їх досягненням після навчання. Ми це зробили. Після завершення курсу учасники продовжують підтримувати динаміку та досягати цілей. Деякі вже досягли цілей раніше встановленого терміну та поставили нові цілі. 

Для нас це індикатор того, що курс пройшов УРА. Ми дуже раді та задоволені фінальними показниками.

Валерія Єлшинова— Junior Training & Development Specialist в компанії Dentsu

Чому ви обрали саме компанію NRG для цього курсу?

У порівнянні з іншими провайдерами в цьому проєкті, NRG справляла враження компанії, яка ідеально підходить для закриття запиту. Ми особисто зустрілися Лєною Нікольською і зрозуміли, що це людина, яка була нам потрібна.

Компанія NRG також почула наші потреби у тому, що багато співробітників завантажені, і не кожен має можливість виділити багато часу на навчання. Для нас було важливим вкластися в певний термін.

Компанія NRG проявила гнучкість та експертизу — змінила програму та формат, адаптуючи навчання до наших потреб. Як наслідок, ми залишились дуже задоволені співпрацею.

Валерія Єлшинова — Junior Training & Development Specialist в компанії Dentsu

Відгук про навчання Валерії Єлшинової (курирувала курс з боку компанії та сама була учасником навчання)

Раніше, в деякі моменти, я відчувала, що в мене вигорання, але не до кінця вірила у це. На курсі мені було важко працювати з технологією маленьких кроків, поєднувати їх між собою та уявляти довгострокову картину — як це вплине на мене потім. Я робила це, пересилюючи себе.

Але тепер інструмент прижився та застосовуючи ці маленькі кроки в окремих сферах, я бачу, що якість мого ставлення до роботи, до себе, до особистих цілей, планів стала іншою. Тепер це про те, що я можу змінити себе, своє життя, свої рішення та про те, що я маю. І, відповідно, я можу розуміти та усвідомлювати свій ресурс, цілі, ставлення до цього і знати свої завдання. Це хоч і повільні, але все ж таки зміни.

Курс став імпульсом і драйвером для мене, і надалі я матиму обов’язок продовжувати робити те, що я запланувала.

***

Компанія NewRealGoal дякує компанії Dentsu за співпрацю, дружбу та цікавий проєкт.

Над матеріалом працювали:

Валерія Єлшинова — Junior Training & Development Specialist в компанії Dentsu.

Олена Нікольска — бізнес-тренер, психотерапевт, консультант Hogan Assessment, компанія NewRealGoal.

Юрій Гальмаков — редактор.